تاکید ریاست دانشگاه بر ایجاد مراکز تحقیقاتی و هوش مصنوعی

آخرین جلسه مدیران گروههای آموزشی دانشکده پزشکی با تاکید ریاست دانشگاه بر استفاده از هوش مصنوعی برگزار شد

324464.mp3 تاکید ریاست دانشگاه بر ایجاد مراکز تحقیقاتی و هوش مصنوعی

 

آخرین جلسه مدیران گروههای آموزشی در سال 1402 با حضور دکتر پازوکی ، رئیس دانشگاه و هیئت رئیسه و مدیران گروههای آموزشی دانشکده پزشکی تشکیل شد .

پازوکی، رئیس دانشگاه از احداث بیمارستان باب الحوائج به عنوان مرکز جامع سوختگی خبر داد و افزود این بیمارستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید .

وی همچنین گزارشی از روند احداث بیمارستان های جدید و در حال بازسازی زیر مجموعه دانشگاه ایران  که با توجه به محدودیت های اقتصادی انجام نشده بود و در حال حاضر درحال ساماندهی است ارائه کرد .

رئیس دانشگاه گفت : بیمارستان محب مهر کوثر با توجه به خدمات با کیفیت به عنوان VIP در اختیار دانشگاه قرار خواهد گرفت و اعضای هیئت علمی می توانند بیماران VIP خود را  آنجا بستری کنند .

پازوکی با تاکیدبر جذب اعضای هیئت علمی توانمند گفت : به هیچ وجه نمی پذیرم افراد بدون توانمندی خاص در دانشگاه جذب شوند .

وی در ادامه خاطرنشان کرد : با توجه به اهداف 7 گانه دانشگاه ؛ هوش مصنوعی دومین هدف ما بعد از ارزشهای الهی و اسلامی است و دست یابی به آن می تواند میلیاردها دلار خلق ثروت برای مجموعه دانشگاه داشته باشد.

دکتر پازوکی درپایان صحبتهای خود بر ضرورت ایجاد مراکز تحقیقات در هر گروه تاکید کرد و افزود :امیدوارم ظرف یکسال آینده شاهد تحولی عظیم در زمینه هوش مصنوعی و مراکز تحقیقاتی در دانشگاه باشیم .

دکتر مهرشاد ، مدیر فن آوری اطلاعات دانشگاه نیز درخصوص استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی گفت : در حال حاضر اطلاعات 18 بیمارستان جمع آوری شده که البته این اطلاعات در زمینه مدیریتی است و در دانشگاه یک داشبورد مدیریتی ایجاد کرده ایم که البته باید به سمت جمع آوری اطلاعات علمی نیز حرکت کنیم .

مهرشاد ادامه داد : در زمینه جمع آوری اطلاعات علمی، زیرساخت و منابع انسانی ، ما در کنار مدیران گروههای آموزی هستیم و امیدواریم بانک اطلاعاتی وسیع و کاملی راه اندازی کنیم .

دکتر باقری ، رئیس دانشکده پزشکی در پایان جلسه ضمن تشکر از مدیران گروه آرزوی سالی همراه با سعاتمندی برای هم وطنان به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی ایران نمود .

 

:
کلیدواژه ها
{author_name}
Authors picture :

زینب اردلانی
عکاس

زینب اردلانی

Template settings