• 1402/06/09 - 08:27
  • - تعداد بازدید: 353
  • - تعداد بازدید کنندگان: 346
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

جایگاه چهارم دانشگاه علوم پزشکی ایران در رتبه بندی علم سنجی کشور/ زیرساخت های آموزشی و درمانی تقویت می شوند

19607.mp3 جایگاه چهارم دانشگاه علوم پزشکی ایران در رتبه بندی علم سنجی کشور/ زیرساخت های آموزشی و درمانی تقویت می شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران از تقویت زیرساخت های آموزشی و درمانی این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در رتبه بندی علم سنجی کشور جایگاه چهارم را دارد.

 
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی دوشنبه ششم شهریور 1402 در نشست خبری سالروز تاسیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: این دانشگاه توانسته در طول 48 سال گذشته در کنار سایر دانشگاه ها، برگ زرینی را در دفتر افتخارات علمی کشور رقم بزند.

 

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین رتبه بندی تایمز دانشگاه علوم پزشکی ایران در جایگاه 600 تا 800 جهان قرار دارد، افزود: با حضور بیش از یکهزار و صد عضو هیات علمی و نزدیک به ده هزار دانشجو در یازده دانشکده و بیش از 60  پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی توانسته ایم، دستاوردهای علمی متعدد را در عرصه داخلی و بین المللی کسب کنیم.

 

پازوکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال حاضر در رتبه بندی علم سنجی کشور جایگاه چهار را دارد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش، زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران نیازمند توجه ویژه است، خاطرنشان کرد: با افزایش شصت درصدی تعداد دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی از سوی وزارت بهداشت، نیاز به فضاهای آموزشی جدید داریم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: بازسازی بیمارستان های حضرت رسول (ص) و فیروزگر به عنوان دو بیمارستان بزرگ آموزشی و درمانی در دست اقدام است تا زیرساخت ها برای فعالیت های آموزشی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به شهروندان تقویت شوند.

 

پازوکی گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار نیز یازدهم مهر 1402 همزمان با سالروز میلاد حضرت رسول (ص) افتتاح می شود و به عنوان یک مرکز آموزش پزشکی مورد توجه است.

 

وی یادآور شد: کلنگ زنی و شروع ساخت دانشکده دندانپزشکی در بیمارستان فیروزآبادی شهر ری نیز از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایران برای تقویت زیرساخت های آموزشی بوده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه در دوسال اخیر در مناطق کم برخوردار استان تهران شاهد راه اندازی مراکز جدید درمانی بودیم، افزود:  ارائه خدمات درمانی در ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی شهر ری سال گذشته آغاز و همچنین بیمارستان شهدای سلامت ملارد نیز اواخر سال 140 راه اندازی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مرکز تروما در شهر تهران نداریم، بیمارستان شهدای هفتم تیر برای این منظور پیش بینی شده تا خدمات استاندارد به مصدومان سوانح ارائه شود.

 

پازوکی همچنین گفت: با حمایت سازمان برنامه و بودجه، پروژه بیمارستان سوانح سوختگی در منطقه کن در اولویت قرار گرفته و  امیدواریم تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

پایان مطلب//

  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 19607
:
کلیدواژه ها
زینب اردلانی
خبرنگار

زینب اردلانی

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings