• 1402/06/05 - 09:51
  • - تعداد بازدید: 195
  • - تعداد بازدید کنندگان: 190
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

هوشمندسازی "کتابخانه‌های پزشکی" کیفیت خدمات به کاربران را افزایش می‌دهد

19393.mp3 هوشمندسازی "کتابخانه‌های پزشکی" کیفیت خدمات به کاربران را افزایش می‌دهد
سرپرست مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت:

هوشمندسازی "کتابخانه‌های پزشکی" کیفیت خدمات به کاربران را افزایش می‌دهد

سرپرست مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت نسبت به ارائه ارائه خدمات مطلوب‌تر به کاربران با هوشمندسازی کتابخانه‌های پزشکی تاکید کرد و گفت: فضای فیزیکی برای بانوان و افراد ناتوان نیز باید بهبود یابد.

 
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فاطمه شیخ شعاعی در نخستین کارگاه هوشمندسازی کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد: یکی از راهبردهای مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، توانمندسازی نیروی انسانی است.

 

وی با تشریح وظایف این مرکز که در راستای آن، چنین کارگاه‌هایی برگزار می‌شود، ادامه داد: هدف از برگزاری این کارگاه در زمینه هوشمند سازی نیز برای نزدیک شدن کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی به جایگاه دیگر کتابخانه‌ها مطرح دنیا است.

 

شیخ شعاعی به اهمیت برگزاری این کارگاه برای دریافت نتایج مناسب در ارائه خدمات بهتر به کاربران پرداخت و گفت: کتابخانه‌ها دیگر جای انبار کتاب و صرفا خلاصه شدن خدمات در امانت کتاب نیست، بلکه باید خدمات مناسب کاربران براساس نیاز آنها در شرایط کنونی و آینده ارائه شود.

 

وی با اشاره به تجربیات بازدید خود از کتابخانه‌های کشور امارات عنوان کرد: باید در کتابخانه‌ها خدمات مناسب براساس فضای فیزیکی مجزا در اختیار بانوان و افراد ناتوان فراهم و ارائه شود.

 

شیخ شعاعی از کتابداران و فعالین این حوزه درخواست کرد تا با همراهی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، در ارتقای جایگاه واقعی کتابخانه‌ها و کتابداران تلاش کنند.

 

وی با اشاره به دیجیتال سازی منایع کتابی و پایان نامه‌ها از سوی کتابخانه‌ها خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها ادامه خواهد داشت و همکاران شرکت کننده در این برنامه، تجربیات و آموخته‌های این کارگاه را به همکاران دیگر خود منتقل کنند.

 

** هوشمندسازی کتابخانه‌ها با تفکر انسانی مرتبط است

در ادامه این کارگاه، دکتر سیروس پناهی مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز به ابعاد مختلف هوشمند سازی در حوزه کتابداری پرداخت و با اشاره بر جذب نیروهای IT در کتابخانه‌ها بر تقویت ساختارهای سازمانی کتابخانه‌ها تاکید کرد.

 

وی گفت: در یک دهه گذشته مبحث شبکه‌های اجتماعی در گستره اطلاع رسانی بسیار مطرح بود و هم اکنون بحث هوشمندسازی در زمینه ارائه خدمات کتابخانه‌ها مطرح است.

 

پناهی خاطرنشان کرد: موضوع هوشمندسازی در کتابخانه‌ها اهمیت بیشتری دارد، زیرا با تفکر انسانی مرتبط است. براین اساس باید در این مسیر بیشتر گام برداشت و یکی از الزمات این توسعه، همکاری با متخصصین IT است.

 

گفتنی است، نخستین کارگاه هوشمندسازی کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی پزشکی وزارت بهداشت در تاریخ چهار شهریور 1402 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

پایان مطلب//

  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 19393
:
کلیدواژه ها
زینب اردلانی
خبرنگار

زینب اردلانی

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings